Bocairent comença la materialització del museu dedicat a Antonio Ferri

El pintor supervisa personalment la disposició de la col·lecció donada al municipi

Aquest dimecres, 26 de març, Antonio Ferri va estar a Bocairent supervisant la disposició dels quadres donats a la població i que conformaran un nou museu municipal que serà inaugurat el 31 de maig. La col·lecció ocuparà tres plantes de la coneguda com Casa dels pintors, en ple barri medieval, que acaba de ser restaurada i condicionada gràcies a una inversió de 274.851,50 euros, subvencionats en un 50% pel fons europeu Ruralter Leader.

L’espai oferirà un recorregut per més de mig segle de l’obra d’un dels pintors valencians actuals més rellevants que ha exposat a països com els Estats Units d’Amèrica, França, Dinamarca, Anglaterra o Suïssa. Així, estaran presents tots els seus registres com l’abstracte, el neoimpressionisme, el pop o el surrealisme sense deixar de banda els seus quadres inspirats en el Quattrocento italià.

Precisament, una selecció de les vora cent pintures que integraran el Museu Antonio Ferri de Bocairent va estar la darrera tardor exposada a dos espais de la Universitat de València que la descrivia com una col·lecció “des de les trames i superfícies monocromàtiques de les seues obres abstractes, d’un gran mestratge tècnic i d’una lectura complexa en la qual l’espectador queda atrapat en els ritmes i els vincles que es creen entre pinzellades i trames, colors i grafismes, fins a aqueix figuratiu que emergeix de les seues trames, o que ja estava allí des d’un principi, i que ens trasllada a la pintura del quattrocento amb l’elegància dels gestos i la perfecció dels trets dels seus cavallers, els seus àngels o les seues ‘penèlopes’ que teixeixen la seua pintura amb paciència i esforç”.

Deixa un comentari

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estàn marcats *